برد PCBA در الکترونیک چگونه کار می کند؟
تاریخ : دو شنبه 19 دی 1401
نویسنده : kimiagar

شکی نیست که مونتاژ برد مدار چاپی نقشی حیاتی در تولید وسایل الکترونیکی دارد. عملکرد اکثر دستگاه ها به بردهای مدار چاپی بستگی دارد. PCBA الکترونیک حوزه وسیعی است که عمدتاً با مونتاژ PCB ها سروکار دارد. سازندگان الکترونیک قطعات الکترونیکی را روی بردهای مدار نصب می کنند.

یک PCB دارای قطعات الکترونیکی در مسیر جریان بار الکتریکی است. برخی از شرکت های الکترونیکی قراردادی خدمات PCBA را ارائه می دهند. PCBA الکترونیک در سال‌های اخیر به پیشرفت خود ادامه داده است. در این مقاله، همه چیزهایی را که در مورد PCBA الکترونیکی باید بدانید، بحث خواهیم کرد.

PCBA Electronics چیست؟

PCB ها یک مسیر فلزی از پیش تعریف شده برای فعال کردن جریان الکتریسیته دارند. با این حال، مونتاژ بردهای مدار چاپی نقش حیاتی ایفا می کند. PCBA electronics به نحوه نصب قطعات الکترونیکی بر روی برد مدار می پردازد. در حالی که PCB نمی تواند به خوبی کار کند، PCBA یک برد کاربردی است. PCB نمی تواند کار کند زیرا هیچ قطعه الکتریکی در جای خود ندارد. در الکترونیک قرارداد PCBA، تمام اجزای الکتریکی در حال حاضر در جای خود قرار دارند.

PCB یک ماده اساسی برای الکترونیک PCBA است. هنگامی که تمام اجزای الکتریکی روی PCB هستند، آن PCBA الکترونیکی است. این الکترونیک دارای تمام اجزای الکتریکی است که یک برد برای عملکرد خوب نیاز دارد. بنابراین، PCBA الکترونیک فرآیند مونتاژ قطعات بر روی یک برد مدار چاپی است. برخی از لوازم الکترونیکی قراردادی مونتاژ PCB را ارائه می دهند.

در دنیای الکترونیک، الکترونیک PCBA یک جنبه چالش برانگیز است. صرف نظر از اندازه دستگاهی که استفاده می کنید، PCBA خواهید یافت. هر جزء الکترونیکی PCBA عملکرد خود را انجام می دهد. هر یک از این اجزا نقش بسزایی در عملکرد یک دستگاه دارند. مهم است که تفاوت بین PCB و PCBA الکترونیکی را بدانیم.

تفاوت بین PCB و PCBA Electronics

اغلب می توان متوجه شد که این دو اصطلاح ممکن است گیج کننده باشند. PCB با PCBA الکترونیک متفاوت است. PCB و PCBA الکترونیک جنبه های اصلی تولید دستگاه های الکترونیکی هستند. هیچ وسیله الکترونیکی بدون PCB و PCBA نمی تواند فرآیند تولید را طی کند.

PCB یک برد خالی بدون قطعات الکترونیکی است. وقتی این قطعات را روی این برد نصب کنید، تبدیل به PCBA می شود. PCB پایه PCBA است. این به عنوان ماده پایه PCBA عمل می کند. PCBA بدون PCB نمی تواند وجود داشته باشد.

بردهای مدار چاپی تا زمانی که قطعات الکترونیکی روی خود نداشته باشند کارایی ندارند. نتیجه نهایی PCB PCBA است. تمام PCB ها در نهایت تبدیل به PCBA می شوند. PCBA ها در تولید لوازم الکترونیکی بسیار مهم هستند. اگر هر یک از اجزای آن جدا شود PCBA کار نمی کند.

PCBA دارای خطوط و آثار مسی متفاوتی است. این تخته ها می توانند بسیار ریز باشند، اما بسیار موثر هستند. PCBA الکترونیک یکی از جنبه های صنعت پردازش الکترونیکی است. این شامل نصب قطعات الکترونیکی مختلف بر روی یک برد مدار خالی است. الکترونیک PCBA چندین عملکرد را انجام می دهد و در اکثر برنامه ها ایده آل است.

بیشتر بخوانید: آموزش مکانیک خودرو

کاربردهای PCBA Electronics

یک برد PCBA برای استفاده در چندین برنامه ایده آل است. اکثر دستگاه ها دارای PCBA هستند. رایانه ها، ساعت های هوشمند، تلفن های هوشمند و غیره دارای بردهای PCBA هستند. تا به امروز، الکترونیک PCBA معمولا در بیشتر صنایع استفاده می شود. با پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات الکترونیکی PCBA به پیشرفت خود ادامه خواهند داد. PCBA الکترونیکی همیشه هسته اصلی تمام دستگاه های الکترونیکی خواهد بود.

حتی در دنیای امروز، الکترونیک PCBA نقش مهمی ایفا می کند. برد PCBA همیشه در چندین صنعت مفید خواهد بود. بیایید در مورد کاربردهای PCBA در دنیای امروز بحث کنیم.

لوازم الکترونیکی مصرفی

در این زمینه PCBA ها تا حد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. اکثر لوازم خانگی ما بدون برد PCBA نمی توانند کار کنند. لوازم الکترونیکی مصرفی وسایلی هستند که ما در زندگی روزمره از آنها استفاده می کنیم. به عنوان مثال می توان به مایکروویو، تلویزیون، رادیو و گوشی های هوشمند اشاره کرد. برای ساخت این لوازم باید از برد PCBA استفاده شود. ظهور الکترونیک PCBA امکان تولید دستگاه های کوچک و پیچیده را فراهم کرده است.

ابزارهای نگهداری سوابق، دستگاه های کامپیوتری، تلفن های همراه و سیستم های سرگرمی همگی دارای PCBA هستند. از آنجایی که PCBA ها از نظر مکانیکی و الکتریکی پایدار هستند، برای این دستگاه ها مناسب هستند.

صنعت خودرو

الکترونیک PCBA در صنعت خودرو رایج است. این مدار مزایای زیادی را برای این صنعت فراهم می کند. تولید وسایل نقلیه تنها به تجهیزات الکترونیکی PCBA بستگی دارد. برخی از قطعات خودرو مانند چراغ های جلوی خودرو دارای بردهای PCBA هستند. بدیهی است که این مدار تأثیر مثبتی در صنعت خودرو داشته است.

سیستم های تنظیم کننده در خودروها دارای PCBA هستند. ابزارهای ناوبری همچنین دارای PCBA هستند. بدون شک این برد مزایای زیادی به این صنعت اضافه کرده است. از اقدامات ایمنی بهبود یافته تا قطعات خودرو با عملکرد بالا.

کاربرد صنعتی

تولید هر دو نوع سنگین و سبک ماشین های y شامل PCBA است. در صنعت تولید، اکثر ماشین‌ها دارای PCBA هستند. این ماشین ها از PCB های با فرکانس و سرعت بالا برای اطمینان از عملکرد روان استفاده می کنند. از آنجایی که اکثر این دستگاه ها در معرض شرایط سخت قرار دارند، دارای بردهای PCBA با کارایی بالا هستند.

این تخته ها می توانند استرس مکانیکی بالا و مواد شیمیایی خورنده را تحمل کنند. دستگاه هایی مانند دماسنج، مبدل های متناوب، هیدرولیک و پمپ های فشار همگی دارای بردهای PCBA هستند.

ال ای دی ها

دیودهای ساطع کننده نور به دلیل ظهور بردهای PCBA بهبود یافته اند. این روزها، تولیدکنندگان LED از الکترونیک PCBA برای طراحی سیستم های مختلف روشنایی استفاده می کنند. PCB های LED در حال حاضر در بازار موجود هستند. این سیستم روشنایی، LED، به دلیل عملکرد و مصرف برق کم شناخته شده است.

تجهیزات پزشکی

بردهای PCBA برای تولید وسایل پزشکی مناسب هستند. پیشرفت بزرگی در صنعت پزشکی در نتیجه الکترونیک PCBA وجود دارد. پزشکان از برخی دستگاه ها برای تشخیص بیماری در بیماران استفاده می کنند. این دستگاه ها دارای قطعات الکترونیکی PCBA هستند. اکثر دستگاه های پزشکی بدون PCBA نمی توانند وجود داشته باشند. دستگاه های اولتراسوند، اسکنرهای سی تی و دستگاه های اشعه ایکس از جمله دیگر دارای PCBA الکترونیکی هستند.

برد PCBA

فرآیند PCBA یک جنبه مهم در صنعت PCB است. این فرآیند شامل مراحلی است. سازنده باید این مراحل را با دقت انجام دهد.

سطح PCB را آماده کنید

این اولین مرحله در مونتاژ PCB است. این شامل آماده سازی سطح برد برای ساخت مونتاژ قطعات الکترونیکی است. شما باید اندازه تخته مناسب را انتخاب کنید و آن را آماده کنید.

قرار دادن قطعه

این مرحله شامل قرار دادن قطعات روی برد است. دستگاه انتخاب و مکان برای این منظور ایده آل است. در آن روزها، سازندگان این مرحله را به صورت دستی انجام می دادند. آنها از موچین برای قرار دادن قطعات روی تخته های مدار استفاده می کنند. این روش دارای خطاهای بسیار زیادی بود زیرا احتمال اشتباه انسان وجود دارد.

 

این امر منجر به اختراع ماشین انتخاب و مکان خودکار شد. با این دستگاه می توانید از دقت و صحت مطمئن باشید. ماشین انتخاب و مکان قطعه را انتخاب می کند و آن را در مکان مناسب قرار می دهد. این دستگاه قبل از شروع این مرحله باید برنامه ریزی شود. شما باید این دستگاه را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید قطعات را در مکان مناسب خود قرار دهید.

لحیم کاری

لحیم کاری مرحله ای است که شامل استفاده از خمیر لحیم کاری بر روی برد مدار است. خمیر لحیم کاری شامل فلاکس و لحیم است. این مخلوط به ذوب شدن فلز و اتصال آن به سطح کمک می کند. این فرآیند فنی است و به این ترتیب به دستگاه چاپ خمیر لحیم کاری نیاز دارد. برخی از تولید کنندگان از روش لحیم کاری موجی استفاده می کنند.

تمیز کردن

پس از لحیم کاری، باید مواد ناخواسته روی PCBA را تمیز کنید. برس فیبر برای این منظور بسیار مفید خواهد بود. این برس از شر هر گونه مواد ناخواسته روی برد خلاص می شود.

بازرسی

ممکن است در هنگام مونتاژ PCB خطاهایی رخ دهد. این مرحله به شناسایی هرگونه خطا در هنگام مونتاژ PCB کمک می کند. خطاها می توانند منجر به عدم اتصال یا ناهماهنگی شوند. بنابراین بازرسی بسیار مهم است. به جلوگیری از هزینه های غیر ضروری در آینده کمک می کند. چندین تکنیک بازرسی در این فرآیند استفاده می شود.

فناوری از طریق شکاف

این یک فرآیند مونتاژ است که در آن سوراخ هایی در یک برد مدار سوراخ می شود. سازنده روی تخته سوراخ می کند. سپس، این سوراخ ها راه هایی برای اتصال قطعات الکتریکی ایجاد می کنند. شرکت تولید کننده PCBA ابتدا از این تکنیک استفاده کرد.

فناوری از طریق سوراخ پیوند قوی تری بین برد مدار و قطعه ایجاد می کند. این تکنیک مجموعه های قابل اعتمادتری را امکان پذیر می کند. اولین گام در این تکنیک سوراخ کردن سوراخ است. پس از آن، سرب ها را در سوراخ قرار می دهید. سپس سازنده خمیرهای لحیم کاری را برای اطمینان از محکم ماندن قطعات اعمال می کند.

تکنولوژی نصب سطحی

این تکنیک به دلیل مزایایی که دارد در صنعت PCB محبوبیت پیدا کرده است. سازندگان PCBA فناوری نصب سطحی را به فناوری سوراخی ترجیح می دهند. SMT شامل استفاده از یک ماشین برای نصب قطعات الکترونیکی بر روی یک مدار است. این تکنیک بسیار انعطاف پذیر است و تراکم اتصال بیشتری را امکان پذیر می کند.

برای این تکنیک، سازنده باید ابتدا برد را آماده کند. پس از این کار، از یک دستگاه پیک و قرار دادن برای نصب قطعات روی برد استفاده می کنید. سازنده PCBA PCB را در دمای مناسب در اجاق گرم می کند. این تکنیک راحت تر و قابل اعتمادتر است.

روش های بازرسی PCBA Electronics

بازرسی و کنترل کیفیت آخرین مراحل PCBA است. این جنبه در PCBA بسیار مهم است. در مونتاژ PCB روش های مختلف بازرسی وجود دارد.

بازرسی اشعه ایکس

این روش بازرسی بسیار فنی است زیرا شامل استفاده از اشعه ایکس است. شما از اشعه ایکس برای بررسی لایه های PCB برای تشخیص هرگونه ناهماهنگی استفاده خواهید کرد. اگر اشعه ایکس هر یک را تشخیص دهد، t در اینجا اصلاح خواهد شد. این روش بازرسی برای بردهای مدار پیچیده ایده آل است.

بازرسی نوری خودکار

AOI استفاده از ماشین را در بر می گیرد. دستگاه بازرسی نوری خودکار دارای چندین دوربین است. این دوربین ها بردها را از زوایای مختلف اسکن و مشاهده می کنند. سپس دوربین ها هر گونه خطا را تشخیص می دهند. این دستگاه در بین شرکت های PCBA رایج است.

بازرسی بصری

روش بازرسی بصری شامل استفاده از یک فرآیند دستی برای بازرسی PCBها است. این روش برای بازرسی مقدار کمی PCB مناسب تر است. بازرسی بصری را نمی توان در مونتاژ PCB نادیده گرفت. از آنجایی که محدودیت های خاص خود را دارد، نمی توان مزایای آن را نادیده گرفت.

https://www.raypcb.com/pcba-electronics/




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید